Mooie "muziekmomenten" uit het verleden

Muziek verzacht de zeden, zeggen ze altijd. Muziek laat je het verleden herbeleven en brengt je in andere sfeeren. Muziek werkt ontspannend. Ik bracht enkele leuke liedjes samen op deze pagina, maar natuurlijk bestond ons muziekverleden uit veel meer dan deze enkelingen.

Maar 1 ding is zeker. Liedjes brengen ons vaak direct terug naar een periode uit ons (verre) verleden. Je kan op die manier (goede of slechte) moment herbeleven met de muziek als leidraad.

ENKELE MOMENTEN UIT MIJN LEVEN

Laten we beginnen met een traag. (uit de film GHOST)
Unchained Melody van The Righteous Brothers (prachtig)



De warme stem van Roy Orbinson met In Dreams (prachtige song)



En ook "You Got It" was een enorme hit van Roy Orbinson in mijn tijd.



Carlos Santana met Samba Pa Ti (wat een prachtig instrumentaal stuk)
Een "trage/plakker" waar velen van ons op dansten op fuiven.


Rob De Nijs met Het werd zomer (werd grijs gedraaid in onze tijd.)


Andre Hazes met Een beetje verliefd (een sfeermaker)


En de legendarische Tom Jones met Green Green Grass of Home


En dan spraken we nog niet van John Denver met
Take me home, Country Roads. Een liedje dat door merg en been gaat. 



En met muziek wordt de wereld mooier. 
En daar zong Louis Armstrong over, met What A Wonderfull World.



En natuurlijk mogen Simon & Garfunkel niet ontbreken met
The sound of Silence


En ook Rod Steward zat op zee met "Sailing"



En nog eentje om kippenvel van te krijgen is
Bridge over troubled water van Simon & Garfunkel


En dan nog zo een prachtige (kippenvel) song.
IL Silenzio van Nini Rosso
Hier kom je gegarandeerd voor uit je bed in het midden van de nacht.


En dan hebben we El Condor Pasa. 
Oorspronkelijk van Simon & Garfunkel, maar ik koos hier 
voor de uitvoering van Leo Rojas met de panfluit. (Prachtig)



Iets recenter, maar zeker een prachtig samenspel is..
IL Divo & Celine Dion met I believe in you



En dit liedje maakt me een beetje emotioneel
Papa van Stef Bos



En Boudewijn de Groot met Verdronken vlinder
werd meegezonden door iedereen



En ook Testament mag niet vergeten worden (Boudewijn De Groot)



En alom bekend was ook "Pastorale" van Liesbeth List & Ramses Shaffy


Ook Meatloaf was een legende, met Paradise by the dashboard light


Eens ik Martine kende, (een bezeten Abba fan) gingen we regelmatig uit in dancing "The Queens-club" in Antwerpen. Daar speelden ze ooit de verlengde versie (Maxi-single) van "Lay all your love on me" van Abba. (rond 1982 ongeveer)

Ik ging op zoek naar deze uitzonderlijke uitvoering (als geschenk) in die tijd en kon via een Amerikaanse inportzaak in Kruibeke deze MAXISINGLE bestellen/bemachtigen. Ik heb hem nu nog altijd liggen. En kon hem onlangs (origineel) digitaliseren. Hij blijft één van de meest speciale aankopen uit de hele reeks vinylplaten die ik ooit kocht.

Maar op Youtube is deze versie (bij benadering) ook te vinden

Abba - Lay all your love on me



Ook Demis Roussos scoorde in die tijd vele hits waaronder
My friend the wind


Nog een grote hit uit het jaar 1967 was
A Whiter Shade of Pale van Procol Harum. Prachtig ook.


En dan een magisch moment uit ons leven. Onze trouw. 
We hadden als openingsdans "SUMMER ROSES" van Franz Lambert
Een liedje dat in deze tijd waarschijnlijk geen harten meer sneller laat slaan. 
Maar wij vonden het (in die tijd) wel mooi en zacht.


En onderstaand liedje was tot eind 2022 gewoon een mooi lied van Dana Winner, die zonder twijfel prachtig kan zingen. Nadien kreeg dit liedje méér betekenis dan ooit.

Sinds december 2022 heb ik het mee opgenomen in de uitvaardienst van mijn moeder en sindsdien is het, het "meest aangrijpende lied" van alle momenten in mijn leven. Ik heb nog altijd moeite om er naar te luisteren. Maar het is prachtig.

Ik hou van jou van Dana Winner



Dus liedjes herinneren niet alleen aan mooie, maar ook aan triestige momenten. Hieronder het liedje dat me aan het afscheid van mijn PA herinnert. In 2004 kozen we dit liedje voor zijn uitvaart. Nog altijd zeer aangrijpend. Maar ...O zo mooi.

Opa van Marco Borsato






Deze pagina wordt nog aangevuld

















Reacties

Populaire posts van deze blog

TE KOOP: Ruime woning (voormalig handelspand) met veel potentieel op goede locatie.

Het aandeel ADYEN (opgevolgd)

TE KOOP - Half Open Bebouwing in Melsele (Rustige Wijk)

Het aandeel AB INBEV (opgevolgd)

Het aandeel RHEINMETALL (opgevolgd)

Het aandeel LOTUS BAKERIES (opgevolgd)

Beleggen (voor wie er iets aan heeft) en de markt

Mooie beelden van ons "OUD-BEVEREN".

Het aandeel ASML (opgevolgd)

Airco (DAIKIN) periodiek (om de 3 maand) even uitkuisen.