Hoe maak ik een QR code voor mijn website (of naar een bepaalde URL)

Tegenwoordig zagen we de QR codes méér en méér opduiken in Restaurants, tijdens de Corona pandemie. Toen ze zo weinig mogelijk overdracht van het virus wilden, stond er bij velen gewoon op de tafel een QR code op een kaartje, die je de weg wees (op je eigen smartphone) naar hun menukaart.

Voor de ene handig en voor de andere een "gepruts". Ik ben voor vooruitgang en digitalisering, maar die QR codes ipv een menukaart, vond ik persoonlijk maar niks. Onoverzichtelijk en dus veel te klein op een smartphone. En...men sluit oudere mensen uit.

Maar op een kaartje of op een website zelf, kan het natuurlijk handig zijn. Je moet geen URL (weblink) intypen, maar scant gewoon de QR code en je bent er. Ook onderweg voor bezoekers wat meer uitleg te geven en ze naar een webpagina te sturen is dit wel een leuke oplossing.


IK WOU DIT DUS OOK EENS UITPROBEREN
en zocht even hoe je deze QR codes kan aanmaken.

Je komt algauw op enkele GRATIS websites uit, die je de mogelijkheid aanbieden om een QR code te creëren. Ik heb QR CODE GENERATOR en GRATIS QR CODE MAKEN van Website Planet. (klik op de link die je kiest)

Pagina van QR CODE Generator (klik op de foto)



Pagina van GRATIS QR CODE MAKEN (klik op de foto)


WERKWIJZE. (eenvoudig)

1. Plak de URL (webadres) - waar je naar wil verwijzen met je QR code - daar waar het aangegeven staat in de kader. 

2. De ene website maakt automatisch je QR code aan. Bij de andere moet je nog even op de knop  "QR genereren" klikken.

3. Je kan dan nadien je QR code ook 'downloaden' op je pc of smartphone.

Deze QR code kan je dan naar hartelust verwerken op je eigen website, kaartjes of op andere zaken. (wees creatief)


DIT IS ALVAST MIJN QR


MAG GEDEELD WORDEN

Reacties

Populaire posts van deze blog

TE KOOP: Ruime woning (voormalig handelspand) met veel potentieel op goede locatie.

Het aandeel ADYEN (opgevolgd)

TE KOOP - Half Open Bebouwing in Melsele (Rustige Wijk)

Het aandeel AB INBEV (opgevolgd)

Het aandeel RHEINMETALL (opgevolgd)

Het aandeel LOTUS BAKERIES (opgevolgd)

Beleggen (voor wie er iets aan heeft) en de markt

Mooie beelden van ons "OUD-BEVEREN".

Het aandeel ASML (opgevolgd)

Airco (DAIKIN) periodiek (om de 3 maand) even uitkuisen.