Albums die mijn muzieksmaak beïnvloed hebben.

Op uitnodiging van Gino De Paep, kreeg ik via Facebook de opdracht om eens te bekijken welke albums mijn muzieksmaak beïnvloed hebben, door de jaren heen. We zijn ondertussen al heel wat jaren verder, dan de jaren waar we "echt beïnvloedbaar" waren.

Vermits ik in de 'jaren van scouts en turnkring' al feestjes verzorgde met muziek, had ik ook een "algemene commerciële smaak". Alles wat de meesten graag hoorden, hoorde ik ook graag en kocht ik om te "draaien". Ik bouwde mijn platendraaiers, mengpaneel en micro in, in een houten kist om gemakkelijk te kunnen verhuizen naar een feestbestemming, dus de jaren '70 waren het meest muzikaal voor mij. Ik had ook een bel boven op mijn kamer hangen, want de muziek stond meestal zo hard, dat ik nooit iemand hoorde roepen beneden aan de trap. Ze konden dan bellen :-)

In onze tijd was het "al VINYL wat de plaat draaide". Zowel 45- als 33 toeren platen. Ook al eens een gekleurde vinylplaat. Ik heb nooit echt van Hardrock gehouden. Maar als je wil draaien voor anderen, dan moest er ook van dit soort wel iets bij zijn. Maar zeker niet overdreven bij mij. Het was een hobby. Wij hadden nog geen gsm, pc of online-spelen om verslaaft aan te raken. Dus op de eerste plaats SPORTEN en daarnaast was het leuk om met vrienden muziek te draaien.

Ik ga niet elke dag - gedurende 10 dagen - iets posten, maar zet gewoon hier een reeks van 10 online, in één keer! Gewoon omdat ik niet zo echt hou van een "online challenge" en ik hierdoor misschien mensen uitnodig die het niet zo graag hebben.

Welke albums hebben mijn smaak beïnvloed? Echt beïnvloeden zou ik niet zeggen. Maar deze onderstaande 10 albums/items kon ik zeker wel waarderen. (in willekeurige volgorde.)

1. Abba: The Album (maar ik had meerdere albums)
Ik was grote fan en later leerde ik mijn vrouw kennen, 
die ervan "bezeten" was. Toeval?




3. Maxi-singles waren "IN" in mijn jonge jaren. 
De verlengde versie van een bekende hit was aangevuld 
met instrumentale "extra's" die mega door de boxen klonken.


4. Natuurlijk mochten de "Ambiance-makers" niet ontbreken. 
Die vond ik ook wel leuk. 


5. Celine Dion. Een prachtige wereldstem. Ik was fan.


6. Boudewijn De Groot. Wie kent "Verdronken vlinder" en "Testament" niet?


7. Ik kon ook wegzakken in een aangrijpend muziek-VERHAAL.


8. IL DIVO. (Amazing Grace) Zij hebben prachtige 
nummers die me de laatste jaren beïnvloed hebben.


9. Saturday Night Fever mag niet ontbreken en de Beegees
hebben zeker hun stempel gedrukt in mijn muziekwereld.


10. Wij zijn groot geworden met Disco-muziek.
We gingen in de jaren '80 naar dancing MANHATTAN in Leuven
om de Travolta-dansvloer te zien. Een dansvloer die op en neer ging
met oplichtende kleurtegels. Het was MEGA in onze tijd.

MUZIEK - NOSTALGIE
dit waren de 10 gevraagde.

Bedankt Gino, om dit onderwerp even aan te tikken.

MAAR... er waren er nog (veel) meer natuurlijk. Zoals...


The Beatles: Wereldklasse


Reacties

Populaire posts van deze blog

TE KOOP: Ruime woning (voormalig handelspand) met veel potentieel op goede locatie.

Het aandeel ADYEN (opgevolgd)

TE KOOP - Half Open Bebouwing in Melsele (Rustige Wijk)

Het aandeel AB INBEV (opgevolgd)

Het aandeel RHEINMETALL (opgevolgd)

Het aandeel LOTUS BAKERIES (opgevolgd)

Beleggen (voor wie er iets aan heeft) en de markt

Mooie beelden van ons "OUD-BEVEREN".

Het aandeel ASML (opgevolgd)

Airco (DAIKIN) periodiek (om de 3 maand) even uitkuisen.