Covid-19 bescherming - Kan het 100% ?

Ik deed deze week enkele 'noodzakelijke' inkopen (geen gehamster) en stond even stil terwijl ik al mijn handelingen deed vanaf thuis tot in de winkel en terug.


Hierbij stelde ik me de volgende vragen, toen ik 
sommige dingen deed of aan bepaalde zaken dacht.

1. Vanaf dat je nog maar in je auto stapt, vroeg ik me af hoeveel keer we ons stuur al aangeraakt hebben met besmette handen. Wordt dit telkens ontsmet? Volgens mij niet. Hetzelfde geldt voor de versnellingspook.





2. Ik ging de post binnen om iets te regelen, maar ik moest een handtekening zetten met een "gemeenschappelijke balpen", die aan een ketting hing. Hoeveel mensen hebben die voor mij al vastgenomen?




3. Men vraagt overal om zo veel mogelijk met de kaart te betalen, maar iedereen zit met zijn (eventuele) vuile vingers op dezelfde toetsen te drukken.




4. Hetzelfde wanneer je geld uit de muur gaat halen. Hoeveel keer wordt dit toetsenbord ontsmet? Ik denk niet dat dit kiemvrij is.




5. We stoppen gezwind alles in een boodschappentas, die al 'van alles' meegemaakt heeft en voor de zoveelste keer gebruikt wordt. En...vooral de handvaten zijn al enkele keren aangeraakt, denk ik. (niet alleen door U, maar ook door winkelbedienden die uw tas inladen.)




6. Vooral de oudere generaties zweren bij contante betalingen met 'klinkende' bevuilde munten, die al door ieders (vuile) handen gegaan zijn. Een van de meest bevuilde zaken en iedereen wil er zoveel mogelijk van. :-)




7. Al eens bij stilgestaan hoeveel (bevuilde) vingerafdrukken er bovenop elke deurbel geplakt staan? Ook iets dat niet na elke "ding-dong" afgekuist wordt he?


8. We stappen nog maar in onze auto en we nemen al een bevuild handvat vast met propere handen, of we bevuilen een proper handvat met vuile handen.




9. Hetzelfde scenario bij elke deurklink. Velen nemen ze vast, maar ze wordt meestal maar periodiek afgekuist. En dan vooral bij openbare toiletten denk ik hier 'het mijne' van.




10. Voor we vertrekken kijken we nog even om hoe laat de winkel open is, of regelen we nog gauw iets op de computer. En die toetsen, verzamelen meestal wel wat bacteriën. Die niet elke keer direct verwijderd worden.





11. Al eens gedacht hoeveel keer dat latje van "de volgende klant" aangeraakt wordt en verlegd wordt? Dit wil je niet weten!




12. We nemen even de lift. Onlangs was ik in het ziekenhuis en ging dagelijks mijn moeder bezoeken. Telkens drukten méérdere personen tegelijkertijd op die knopjes. In tijden van Corona iets waar je veel vragen bij stelt. 




13. Al eens bij stilgestaan hoeveel bacteriën jouw portefeuille op zich kan dragen? Telkens vastnemen, opendoen (met propere of vuile handen) en vuil geld uithalen en terug in opbergen.




14. Een bos sleutels is volgens mij ook een bos bacteriën. Ik heb ze de laatste tijd eens bewerkt met ontsmettende handgel, maar dit is eerder een uitzondering dan de regel. 



15. Jouw eigen smartphone verhuist wel eens van hand tot hand. En wees eerlijk. We ontsmetten hem niet telkens we getelefoneerd hebben hé?




16. Overdrachten van gegevens doen we wel eens vaak via een "memory stick". Men waarschuwt ons wel vaak dat we moeten opletten dat er geen virus op staat, maar ik denk dat er meer virussen aan de buitenkant van die stick zitten, dan dat er virussen in de software zullen zitten.



Ik volg de Corona-nieuws-updates op DEZE pagina.


* Foutje gezien. Laat het weten via een reactie hieronder.

Reacties

Populaire posts van deze blog

TE KOOP: Ruime woning (voormalig handelspand) met veel potentieel op goede locatie.

Het aandeel ADYEN (opgevolgd)

TE KOOP - Half Open Bebouwing in Melsele (Rustige Wijk)

Het aandeel AB INBEV (opgevolgd)

Het aandeel RHEINMETALL (opgevolgd)

Het aandeel LOTUS BAKERIES (opgevolgd)

Beleggen (voor wie er iets aan heeft) en de markt

Mooie beelden van ons "OUD-BEVEREN".

Het aandeel ASML (opgevolgd)

Airco (DAIKIN) periodiek (om de 3 maand) even uitkuisen.