Colruyt Beveren geeft het voorbeeld. #coronaveilig

Colruyt Beveren beschermt zijn mensen en ook zijn klanten.

Midden in de Coronacrisis zoekt Colruyt naar de meest veilige en klantvriendelijke oplossing. PROFICIAT. De laagste prijzen in combinatie met de hoogste veiligheid.

Begin maart ging ik naar Colruyt (Beveren), maar daar aangekomen stond de politie daar, die de mensen liet doorrijden, want het was chaos in de winkel. De "hamsters" waren toegeslagen en zorgden ervoor dat de normale mensen niets meer hadden en zelfs Colruyt was verplicht om te sluiten op de middag, omdat de "hamsters" alles (egoïstisch) leeggeroofd hadden en de mensen het niet bij gestapeld kregen.

Maar een week later hadden Colruyt zich al ge-her-organiseerd. Geen overrompeling meer en geen sluiting meer nodig op de middag om bij te stapelen. Je kon een karretje nemen en droog aanschuiven in de overdekte parking. Iedereen was rustig en het was geen overrompeling meer.


Eens aan de trap gekomen, die naar de winkel ging, werden de karren ontsmet door een van de medewerkers (een prachtig initiatief) Afstanden werden gerespecteerd. Er werden max. 50 klanten in de winkel toegelaten en gewerkt met het systeem: " 1 buiten = de volgende klant binnen". Prachtig en (indien de hamsters zich beheersen) alles blijft voorradig en kan op tijd aangevuld worden.


De kassa's hoeven voor 50 mensen niet 'allemaal' open zijn, dus er is personeel over dat zich bezig kan houden met bij stapelen en om de 2 kassa's is er maar 1 open, om afstand te houden. Aan die gesloten kassa's waren (lege) diepvrieskoffers gezet, zodat alles mooi gescheiden en op veilige afstand kon doorgaan. De klant blijft achter een lijn, zodat de bediende zijn werk veilig kan doen.


Eigen tassen werden NIET meer ingeladen. Een goede regel qua hygiëne (voor personeel zowel als voor de klant.)



Een voorbeeld voor vele andere zaken.

20/03/2020: (HLN) Colruyt overweegt nu om hun toiletpapier per klant te beperken. Dat hadden ze iets vroeger mogen doen, volgens mij.

10/06/2020: Colruyt zet afneembare "clipeez" in op hun karren. (ook een mooi initiatief.)

11/07/2020: Vandaag kreeg ik 'als klant' van Beveren de "handvatjes" (clipeez) ook. Leuk dingetje, maar de maat is (naar mijn mening) iets te klein qua diameter, voor de dikke karren van Colruyt. Ze komen regelmatig los van de kar, omdat ze er niet volledig rond klikken, maar er gewoon wat op "klemmen". Ik zie ze bij meerder klanten gewoon (regelmatig) op de grond vallen. Dus een meerwaarde vind ik het niet meer. Ik doe ze niet meer mee. Ik ontsmet mijn handen wel wat vaker. (onnodige kost gemaakt Colruyt, met die TE LOSSE Clipeez.)



DELEN MAG !!!

Ik volg de Corona-updates op "DEZE" pagina.

Reacties

  1. zo moest het ,proficiat aan de gerant of winkelleiding. Spijtig dat dit niet het geval was in alle filialen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een voorbeeld voor de Colruyt van Bornem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur hen deze link dan maar even door. ZE kunnen er wat van leren.

      Verwijderen
  3. Top ! Doch een kleine bemerking. Je karretje zou beter ontsmet worde voor je het uit de stalling neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wordt nu al een tijd gedaan. Wie zijn gerief in de wagen geladen heeft, brengt zijn karretje terug naar de man die aan de ingang staat en die ontsmet het voor de volgende klant. Je hoeft dus zelf geen kar meer te nemen op voorhand.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

TE KOOP: Ruime woning (voormalig handelspand) met veel potentieel op goede locatie.

Het aandeel ADYEN (opgevolgd)

TE KOOP - Half Open Bebouwing in Melsele (Rustige Wijk)

Het aandeel AB INBEV (opgevolgd)

Het aandeel RHEINMETALL (opgevolgd)

Het aandeel LOTUS BAKERIES (opgevolgd)

Beleggen (voor wie er iets aan heeft) en de markt

Mooie beelden van ons "OUD-BEVEREN".

Het aandeel ASML (opgevolgd)

Airco (DAIKIN) periodiek (om de 3 maand) even uitkuisen.